RSS
piątek, 05 października 2012
Tak jak w przypadku tego ciasta. Jest pyszne, miekkie, to co tygryski lubia najbardziej, czyli czekoladowe ciasto, krem, owoce, galaretka. Czego chciec wiecej? Zapraszam!
 
biszkopt
 
Skladniki na biszkopt:
5 jajek
3/4 szkl. cukru
3/4 szkl. maki
2 lyzki kakao
1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
 
Zóltka utrzec z cukrem na puszysta mase, dodac make, kakao i proszek do pieczenia, zmiksowac. Dodac piane ubita z bialek i delikatnie wymieszac.
Piec 25 minut w 180°C.
 
Dodatkowo:
krem ajerkoniakowy (+300 ml mleka do kremu)
puszka ananasów
galaretka ametystowa
 
Ostudzony biszkopt przekroic na pól. Krem przygotowac zgodnie z instrukcja na opakowaniu. 3/4 kremu wylozyc na dolna czesc biszkoptu, na kremie ulozyc ananasy pokrojone na czastki (okolo 3/4 puszki). Przykryc górna czescia ciasta, posmarowac reszta kremu i ulozyc pozostale ananasy.
Przygotowac galaretke, gdy zacznie tezec wylac ja na ciasto. Odstawic do lodówki do calkowitego zastygniecia.
Smacznego!
 
biszkopt
 

czwartek, 04 października 2012
Co tu duzo pisac? Pyszne, sycace danie jednogarnkowe. Idealne na chlodne dni. Polecam!
 
 
fasolka
 
Skladniki:
300 g bialej fasoli "jas"
100 g chudego boczku
150 g kielbasy slaskiej
1 srednia cebula
100 ml przecieru pomidorowego
sól, pieprz, majeranek
ziele angielskie (2-3 kulkki), listek laurowy
 
Fasole moczyc w wodzie przez cala noc. Wyplukac i gotowac z zielem i listkiem na malym ogniu do miekkosci. Boczek, kielbase i cebule pokroic i usmazyc na patelni teflonowej (mozna dodac lyzke oleju, ja nie dodawalam, bo boczek ladnie sie wytopil), dodac do fasoli i gotowac, az wszystko bedzie miekkie. Doprawic sola, pieprzem i majerankiem. Dodac przecier pomidorowy, pogotowac jeszcze chwile. Podawac ze swiezym pieczywem. Smacznego!
 
 
fasolka
 
Fasolka po bretonsku to jedno z ulubionych dan mojego meza. Przepis dodaje wiec do akcji:

Tagi: fasolka
10:41, kasiapol79
Link Dodaj komentarz »
środa, 03 października 2012
Bo najlepsze sa zawsze najprostsze rzeczy! Takie, jak salatka jarzynowa :) Robi sie ja szybko i jest pyszna. Zapraszam :)
 
salatka
 
Skladniki:
3 - 4 sredniej wielkosci ziemniaki
1 duza marchew
4 jajka
3 - 4 ogórki kiszone
3 lyzki zielonego groszku
kawleczek pora (ok. 2-centymetrowy)
lyzka posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz
3 -4 lyzki majonezu
 
Ziemniaki i marchewke ugotowac w lupinach. Ostudzic, obrac i pokroic w kostke. Ugotowane jajka równiez pokroic, tak samo ogórki. Wszystko wrzucic do miski. Pora posiekac, dodac do warzyw z jajkami. Groszek odsaczyc z zalewy, dodac do miski. Doprawic sola, pieprzem i natka pietruszki, polaczyc z majonezem.
Smacznego!

wtorek, 02 października 2012
Dzisiaj przepis na proste sniadanie. W kolejce czeka jeszcze kilka przepisów, ale niestety cierpie na lekki niedoczas... A moze to zla organizacja czasu? Hmm... nie wiem, wiem jedynie, ze ostatnio zamiast przy laptopie wole posiedziec pod kocem z ksiazka ;) Eh, jesien...
 
pudding
 
Pudding z kaszy manny ze sliwkami:
 
szklanka mleka
2,5 lyzki kaszy manny
2 lyzeczki cukru waniliowego
sliwki
 
Mleko zagotowac z cukrem waniliowym, wsypac kasze, gotowac az zgestnieje. Przelac do miseczki, przykryc folia i odstawic na cala noc do lodówki.
Sliwki wypestkowac, wrzucic do rondelka i dusic az puszcza sok i zmiekna. Mozna troszke poslodzic, moje byly bardzo slodkie, wiec dodatkowy cukier nie byl potrzebny.
Pudding z kaszy przelozyc na talerz, podawac ze sliwkami.
Smacznego!
 
pudding

Durszlak.pl