RSS
środa, 26 września 2012
Pyszne, wilgotne ciasto. Nie za slodkie, dobre do kawy, herbaty, na podwieczorek, a nawet na sniadanie... Naprawde polecam!
 
murzynek
 
Skladniki:
2 jajka
100 g cukru demerara
cukier waniliowy
1 czubata lyzka kakao
10 lyzek powidel sliwkowych
2 szkl. maki
1,5 lyzeczki sody oczyszczonej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1 szkl. mleka
1/3 szkl. oleju
150 g czekolady (mlecznej, lub gorzkiej)
 
Do maki dodac sode i proszek, wymieszac.
Jajka ubic z cukrami na puszysta mase. Dodac make z proszkiem i soda, kakao i powidla. Zmiksowac. Na koniec wlac mleko z olejem. Wymieszac i przelac na blache wylozona papierem do pieczenia.
Piec 45 minut w 200°C.
Ostygniete ciasto posmarowac czekolada rozpuszczona w kapieli wodnej.
Smacznego!
 
murzynek
 
murzynek
Tagi: kakao
10:29, kasiapol79
Link Komentarze (2) »
wtorek, 25 września 2012
Te buleczki sa przepyszne, najlepsze, jakie do tej pory robilam. Zniknely w mgnieniu oka. Wszyscy sie zajadali. Mieciutkie, puszyste, na pewno bede je robic czesciej. Serdecznie polecam!
 
buleczki
 
Skladniki:
2,5 szkl. maki
60 g roztopionego masla
2/3 szkl. cieplego mleka
2 plaskie lyzeczki suszonych drozdzy (lub 18 g swiezych)
2 lyzeczki cukru
1 lyzeczka soli
1 jajko
mleko do posmarowania bulek
mak do posypania (niekoniecznie)
 
Make przesiac, dodac sól i cukier, wymieszac. Drozdze rozpuscic w cieplym meku, dodac do maki razem z jajkiem i roztopionym maslem. Wyrobic gladkie ciasto. Odstawic do podwojenia objetosci. Wyrosniete ciasto podzielic na 9 czesci, uformowac buleczki. Ulozyc na blasze i odstawic do ponownego wyrosniecia na 45 minut. Po tym czasie posmarowac mlekiem i posypac makiem. Piec 20 minut w 180°C.
Smaacznego!
10:35, kasiapol79
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 24 września 2012
Caly tydzien bez wpisu! Gdzie ja bylam? Co robilam??? Nie wiem! Tydzien przelecial jakos tak... bez mojego udzialu prawie... Ale od dzisiaj juz bedzie inaczej...
Dzisiaj proponuje kokosanki. Ja wiem, proste "toto", latwe, nic odkrywczego... ale ten smak... niebo w gebie!
 

kokosanki
 
Skladniki (na okolo 30 ciastek):
5 bialek
80 g cukru pudru
250 g wiórek kokosowych
100 g czekolady rozpuszczonej w kapieli wodnej
 
Bialka ubic na sztywno. Dodac cukier puder i wiórki kokosowe, ubijac jeszcze 2 minuty.
Blache wylozyc papierem do pieczenia. Ciastka wykladac lyzeczka. Piec 20 minut w 160°C.
Jak ciastka wystygna udekorowac czekolada.
Smacznego!
 
kokosanki


poniedziałek, 17 września 2012
Czy moze byc cos lepszego, niz drozdzowe ciasto  z jablkami i cynamonem?  Na pewno nie! To jest chyba najlepsze drozdzowe, jakie do tej pory pieklam. Mieciutkie, puszyste, rozplywajace sie w ustach. Z TEGO przepisu (plus kilka moich zmian). Naprawde szczerze polecam!
 
drozdzowa rozeta z jablkami
 
Drozdzowa rozeta z jablkami
 
Skladniki na ciasto:
500 g maki pszennej
30 g swiezych drozdzy
250 ml mleka
2 jajka
80 g cukru
20 g cukru waniliowego
50 g masla
 
Skladniki na mase jablkowa:
4-5 jablek
sok z cytryny do skropienia jablek
30 g cukru waniliowego
cynamon
 
Zrobic zaczyn: drozdze rozpuscic w cieplym mleku z lyzeczka maki i lyzeczka cukru. Gdy zaczna pracowac ubic jajka z cukrami w osobnej misce, dodac make, zaczyn i roztopione maslo. Wyrobic gladkie ciasto przez okolo 10 minut. Odstawic do wyrosniecia na okolo godzine. W czasie, gdy ciasto rosnie przygotowac mase jablkowa: Jablka obrac ze skórki, zetrzec na tarce na grubych oczkach, skropic sokiem z cytryny, dodac cukier waniliowy i cynamon, wymieszac.
Gdy ciasto podwoi objetosc uderzyc w nie kilka razy piescia, zeby odgazowac. Wyrabiac jeszcze okolo 5 minut, rozwalkowac na prostokat, wylozyc mase jablkowa i zwinac wzdluz dluzszego boku. Pokroic na 12 czesci, ulozyc pionowo w tortownicy wylozonej papierem do pieczenia i odstawic do wyrosniecia na 30 minut.
Piec 45 minut w 180oC.
Mozna posypac cukrem pudrem.
Smacznego!
 
drozdzowa rozeta z jablkami
 
drozdzowa rozeta z jablkami
 
drozdzowa rozeta z jablkami
10:52, kasiapol79
Link Komentarze (5) »
 
1 , 2 , 3
Durszlak.pl