RSS
czwartek, 19 lipca 2012
Lekki biszkopt ze slodkim kremem karpatkowym, porzeczkami i galaretka.
 
ciasto
 
Skladniki (na mala forme)
2 jajka
60 g cukru
50 g maki
10 g ciemnego kakao
garsc czerwonych porzeczek
garsc czarnych porzeczek
1 galaretka
1 krem karpatkowy delecty
 
Jajka ubijac z cukrem ok. 8 minut. Na koniec delikatnie wmieszac przesiana przez sitko make i kakao. Wylac na blaszke wylozona papierem do pieczenia. Piec ok. 20 minut w temp. 170°. Jesli pieczemy biszkopt z podwojonej ilosci skladników czas pieczenia nalezy wydluzyc do 30 minut.
Krem karpatkowy przygotowac wedlug instrukcji na opakowaniu.
Wystudzony biszkopt przekroic na pól, wylozyc krem, przykryc górna czescia.
Galaretke rozpuscic w ok. 350-400 ml wrzacej wody. Pozostawic do ostygniecia.
Porzeczki ulozyc na ciescie, zalac tezejaca galaretka, odstawic do lodówki, najlepiej na cala noc.
 
ciasto

wtorek, 17 lipca 2012
Nie mialam co zrobic z bardzo dojrzalymi brzoskwiniami, wymyslilam wiec ten sos. Jest przepyszny! Nadaje sie do lodów, nalesników, racuchów. Lekko kwaskowaty i orzezwiajacy. Polecam!
 
sos
 
Skladniki:
4 mocno dojrzale brzoskwinie
2 lyzeczki miodu
troche przegotowanej wody
 
Brzoskwinie obrac ze skórki, pokroic na male kawaleczki i wrzucic do rondelka. Wlac kilka kropel wody i miód. Dusic na wolnym ogniu ok. 10-15 minut, az owoce zaczna sie rozpadac. Po tym czasie sos przetrzec przez sitko (mozna go potraktowac blenderem, ja jednak wolalam go przetrzec, zeby pozbyc sie tych wszystkich niteczek z brzoskwin). Sos wlac spowrotem do rondelka i odparowac.  Przechowywac w lodówce.
 
sos
 
sos

12:55, kasiapol79
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 09 lipca 2012
Propozycja na szybki obiad.
 
kurczak
 
Skladniki:
2 duze piersi kurczaka
2-3 lyzeczki curry
czosnek
sól, pieprz
lyzka oleju
pól szklanki smietany 30%
 
Piersi pokroic w mala kostke/paseczki (jak kto lubi). Wrzucic na rozgrzany olej, podsmazyc. Doprawic sola, pieprzem i czosnkiem. Wsypac curry, wymieszac. Smazyc jeszcze ok. 10 minut od czasu do czasu mieszajac. Wlac smietane, zredukowac sos.
Podawac z ugotowanym na sypko ryzem.
Smacznego!
 
kurczak
15:39, kasiapol79
Link Komentarze (1) »
Raczej nie zdarza mi sie robic tych samych pacakes wiecej niz raz. Jest tyle mozliwych kombinacji, ze nie starczyloby mi zycia, gdybym miala robic powtórki. No, chyba, ze smakuja tak jak te. Gorzka czekolada, slodki, soczysty ananas... to nie moze nie smakowac!
 
pancaces
 
Skladniki:
jajko
pól szklanki maki
pól szklanki maslanki
pól lyzeczki sody oczyszczonej
lyzeczka ciemnego kakao
pasek gorzkiej czekolady (u mnie 85%)
2 plastry ananasa
 
Jajko roztrzepac, dodac make, maslanke, sode i kakao. Odstawic. Ananasa pokroic na male kawaleczki, czekolade zetrzec na tarce, lub pokroic. Ananasa i czekolade wmieszac do ciasta. Smazyc niewielkie placuszki na rozgrzanej patelni.
Smacznego!
 
pancaces
 

 

 
1 , 2 , 3
Durszlak.pl